Brak wygodnej płatności lub dostawy? To tylko część powodów
Najpierw przejdźmy do wyjaśnienia co kryje się pod pojęciem porzuconego koszyka? Jest to sytuacja kiedy Klient wybrane produkty umieścił w koszyku, wpisał dane kontaktowe, natomiast kiedy doszło do płacenia rozmyślił się. Dla właściciela danego sklepu to znak, że któryś z obszarów wymaga wprowadzenia konkretnych zmian. Teraz pojawia się pytanie, co w takim razie mogło go zniechęcić? Jednym z powodów może być brak preferowanej formy zapłaty lub dostawy. Wielu Klientów nastawionych jest na jak najszybsze zakupy bez konieczności rejestrowania. Jeśli Twój sklep internetowy nie posiada takiej funkcji i konieczne jest założenie konta to może być to głównym powód porzucenia koszyka. Zaleca się aby na etapie dokonywania transakcji nie rozpraszać uwagi Klienta dodatkowymi komunikatami o innych ofertach bądź promocjach.
Przeanalizuj swój biznes od A do Z i wprowadzać zmiany korzystne dla Klientów
Oczywiście nie bez znaczenia pozostają również kwestie techniczne. Zakupy online wyróżnia szybkość. Pierwsze trudności rozpoczynają się wtedy, gdy strona ładuje się zbyt długo lub co gorsza zacina się. Dla Klientów jest to bardzo frustrujące szczególnie na etapie wpisywania danych wymaganych do dokonania płatności. A co jak wszystkie etapy działają prawidłowo? Musisz mieć na uwadze, że Klient mógł się rozmyślić lub porównywał Twoją ofertę z konkurencją. Dlatego właśnie tak ważne jest, aby regularnie sprawdzać poczynania rywali. Pamiętaj, że w świecie online, nawet jeśli Twój biznes odnosi sukces zawsze trzeba być czujnym. W takich sytuacjach niezbędna okazuje się pomoc profesjonalistów potrafiących wyłapać nawet najmniejsze niedogodności. Na stronie https://afterweb.pl/ firmy AFTERWEB masz możliwość skonsultowania się ze specjalistami od marketingu internetowego. Przedstaw swój problem, a znalezienie jego rozwiązania okaże się łatwiejsze niż myślisz! Powiedz stanowcze NIE porzucanym koszykom!