piątek, 7 listopada 2025 00:55
POLECAMY:
  • Sprawdź, kiedy możesz wystąpić do sądu o uchylenie mandatu
Reklama

Klienci Lidla i Biedronki są wściekli. Skarżą się do UOKiK

Ta rosnąca frustracja klientów wynika z kontrowersyjnych zasad parkowania obowiązujących przy tych popularnych marketach.

Zasady panujące na parkingach Lidla i Biedronki budzą wiele wątpliwości. Problemem jest nie tylko wysokość kar za brak biletu parkingowego.

Tak walczą ze „złodziejami” miejsc parkingowych 

Lidl i Biedronka postanowiły raz na zawsze rozwiązać problem zapełniania miejsc parkingowych przez osoby, które nie są klientami ich sklepów. Sposobem na to okazało się wprowadzenie opłat za parkowanie, z darmowym czasem przewidzianym na zakupy – zazwyczaj wynoszącym do godziny.

Celem takiego podejścia jest zapewnienie ciągłej dostępności miejsc dla faktycznych klientów sklepów, szczególnie w lokalizacjach, w których miejsca parkingowe są na wagę złota. 

Co trzeba zrobić? Pobrać bilet z parkomatu i umieścić go za szybą, żeby potwierdzić godzinę rozpoczęcia parkowania. 

Nieumieszczenie biletu kosztuje 90 lub 150 zł. I właśnie tum jest pies pogrzebany. Niezadowoleni klienci zaczęli skarżyć się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Zasady parkowania pod lupą UOKiK

Zasady panujące na parkingach Lidla i Biedronki budzą wiele wątpliwości. Problemem jest nie tylko wysokość kar za brak biletu parkingowego, ale również sposób informowania o tych zasadach. Niekiedy kary są naliczane nawet w przypadkach, gdy auto ktoś zaparkuje na krótko.

Problem jest na tyle poważny, że liczba skarg systematycznie rośnie. W 2020 roku UOKiK otrzymał 128 skarg dotyczących tego problemu, w 2021 mniej – 113, ale już w 2022 – 275, a w 2023 aż 377. Skarżący często wskazują na trudności w przebiegu reklamacji, nawet mimo to, że posiadają dowód na to, że nie przekroczyli darmowego czasu postoju, lecz z różnych przyczyn nie umieścili biletu za szybą.

Jak odwołać się od nieuzasadnionej kary?

W przypadku otrzymania, według klienta, nieuzasadnionej kary za parkowanie, pierwszym krokiem powinno być złożenie reklamacji do zarządcy parkingu. Jeśli to nie przyniesie pożądanego skutku, warto skontaktować się z lokalnym rzecznikiem praw konsumentów. 

Warto również pamiętać, że właściciel parkingu ma pełne prawo ustalić niemal dowolne zasady korzystania z miejsc postojowych, ale obowiązek informowania o tych zasadach musi zostać spełniony. 

UOKiK interweniuje w przypadkach, gdy zasady nie zostały właściwie zakomunikowane lub gdy karę naliczono pomimo spełnienia przez klienta warunków określonych w regulaminie parkingu.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Komentarze
Autor komentarza: Nordowy KaszubTreść komentarza: Interesująca wystawa. Ładne miejsce. Ciekawa relacja. Jedna tylko drobna nieścisłość: JPP urodził się w Czarnkowie. Ale w Wejherowie mieszka "od zawsze", więc nie ma sensu poprawiać. Zachęcam do zwiedzania wszystkich wystaw w WCKData dodania komentarza: 21.09.2025, 06:42Źródło komentarza: Komiksowo i Jubileuszowo – popkultura w czerni i bielAutor komentarza: BożenaTreść komentarza: Dzień dobry, czy obowiązują zapisy, jakieś wpisowe? nic na ten temat nie doczytałam.Data dodania komentarza: 16.05.2025, 08:41Źródło komentarza: Bieg i marsz dla dobra – charytatywna akcja w Bolszewie!Autor komentarza: AndreTreść komentarza: Teodora Bolduana ujęto w obławie 14 wrześniaData dodania komentarza: 12.05.2025, 20:28Źródło komentarza: Obelisk Teodora Bolduana. W 82 rocznicę śmierciAutor komentarza: fanTreść komentarza: fajneData dodania komentarza: 28.01.2025, 20:10Źródło komentarza: Artystyczny relaksAutor komentarza: AdamTreść komentarza: Brzmi ciekawie, chętnie przeczytamData dodania komentarza: 17.11.2024, 12:55Źródło komentarza: Cymelium: baśnie z innej perspektywy – recenzja trzeciego tomu seriiAutor komentarza: szubazdolkaTreść komentarza: Elegancka recenzja. Podobnie jak książka, którą już miałem okazję przedpremierowo poznać. Ciekawa przygoda :)Data dodania komentarza: 17.11.2024, 12:54Źródło komentarza: Cymelium: baśnie z innej perspektywy – recenzja trzeciego tomu serii
Reklama