Akcja ma na celu polepszenie komfortu psychicznego osoby starszej. Senior dzięki rozmowie spełni potrzebę społeczną, wolontariusz natomiast rozpozna inne potrzeby seniora (np. zakupy) a także spełni potrzebę społecznego zaangażowania w obecnej sytuacji.
Jestem zainteresowany udziałem swoim lub seniora przebywającego pod moją opieką – co robić?
Senior lub opiekun społeczny seniora kontaktuje się z koordynatorem. Przekazuje mu dane kontaktowe (opiekun seniora przekazując dane kontaktowe oświadcza że senior wyraża zgodę na przekazanie swojego numeru telefonu). Ustalenie z koordynatorem najdogodniejszej godziny dla seniora do rozmowy telefonicznej.
Koordynator przekazuje numer wolontariuszowi.Kontakt wolontariusza z Seniorem, półgodzinna rozmowa telefoniczna. Po zakończonej rozmowie wolontariusz umawia się na kolejny termin rozmowy. Senior może w każdej chwili zakończyć współpracę, wówczas jego numer zostanie wykreślony z bazy. W przypadku zakończenia projektu, wolontariusz informuje o tym Seniora I również likwiduje jego numer z bazy.
Kim są wolontariusze?
Wolontariuszami projektu są działacze Młodzieży Polskiego Czerwonego Krzyża, na co dzień zajmują się promocją zdrowia, szkoleniami pierwszej pomocy, promocją Międzynarodowego Prawa Humanitarnego, propagowaniem wolontariatu oraz akcjami charytatywnymi w swoich środowiskach lokalnych. Są to osoby przeszkolone do przekazywania wiedzy osobom w różnych grupach wiekowych. Na potrzeby projektu zostały również przeszkolone w zakresie prowadzenia przyjacielskich rozmów telefonicznych.
Kim jest koordynator?
Koordynator to wyznaczona przez PCK osoba, której zadaniem jest przede wszystkim wyznaczanie wolontariuszy do rozmów z seniorami, a ponad to promowanie projektu i nadzorowanie nad jego bezpieczną realizacją I zakończeniem.
Numer do koordynatora: 575-629-930 Numer będzie aktywny przez 7 dni w tygodniu w godzinach 9:00-18:00
Napisz komentarz
Komentarze