sobota, 10 maja 2025 07:14
Reklama

Reklamowy zawrót głowy, czy reklamowy miszmasz? Czyli jak powstaje chaos i zamęt.

Porwane banery z reklamami albo przytłaczająca ilość reklam - na niektórych trudno zatrzymać wzrok, tyle tego... Gdy tworzą jeszcze spójną całość, nie jest tak źle, w przeciwnym wypadku mamy do czynienia z kolorowym miszmasz. Chaos, bałagan i rozgardiasz. Czy tak ma wyglądać miejski krajobraz? Najgorzej jest w wielkich miastach np. Warszawa, ale... Czy należy przytakiwać na powstające niewielkie formy dezorganizacji w innych miejscach, nawet gdy znajdują się na terenach prywatnych i szpecą miejski krajobraz?
Reklamowy zawrót głowy, czy reklamowy miszmasz? Czyli jak powstaje chaos i zamęt.

Reklamy w pasie drogowym i na niektórych obiektach zgodnie z ustawami: Prawo o ruchu drogowym, Ustawa o drogach publicznych, Prawo Budowlane i Prawo o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami wymagają specjalnego zezwolenia. Są natomiast miejsca, gdzie  ogłoszenia i tzw. banery reklamowe,  zawieszane są na ogrodzeniach osób prywatnych i instytucji poza pasem drogowym, w  tym często bez zgody zarządzających tymi miejscami i bez jakiegokolwiek ładu przestrzennego i  estetycznego. Takich reklam w Wejherowie najwięcej widać na zapomnianych ogrodzeniach PKP . Nie dość, że wieszane są według własnego uznania reklamującego, to w dodatku w wielkim nieładzie. Tak jest m.in. na ogrodzeniu PKP przy ulicy 10-lutego, Kwiatowej, I Brygady Pancernej WP oraz w wielu innych w Wejherowie. 

Zerwane  reklamy szpecą swoim widokiem krajobraz miasta.  Stąd Straż Miejska wystąpiła do zarządcy terenu u uporządkowanie tego terenu ze zniszczonych warunkami atmosferycznymi reklam. PKP musi też uporządkować teren pomiędzy torami kolejowymi, a droga krajową nr 6, przy byłej ekspedycji. Z tym apelem Straż Miejska zwraca się do wszystkich osób, które wydały zezwolenia na umieszczenie jakichkolwiek reklam na sowim ogrodzeniu, aby zadbali o estetyczny wygląd tej reklamy.

Należy też dodać, że w niektórych miastach obowiązują już  wydane na podstawie Ustawy o ochronie krajobrazu, uchwały Rady Miast i Gmin, w których są zapisy o pobieraniu opłat za umieszczanie tego typu reklam m.in.  na ogrodzeniach.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama