Przedstawiciele Małego Trójmiasta Kaszubskiego oraz lokalnych samorządów walczą o niedokonywanie zmian odnośnie DK "6". W tym celu wystosowano pismo do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka.
"Docierają do nas informacje, że w związku z budową Trasy Kaszubskiej DK nr 6 (...) utraci status drogi krajowej. Takie są plany rządowe. Dla nas ma to strategiczne znaczenie." - podkreślił Arkadiusz Kraszkiewicz prezes Małego Trójmiasta Kaszubskiego.
W związku z trwającą budową Trasy Kaszubskiej do końca 2021 r. przewidywana jest zmiana kategorii drogi krajowej nr „6”. Dlaczego utrata statusu jest niekorzystna.
Przede wszystkim łącznie z linią kolejową rangi krajowej nr 202, tworzy aktualnie, istotny z punktu widzenia potrzeb mieszkańców powiatu wejherowskiego element drogowo–kolejowego pasa komunikacyjnego, zapewniającego kompleksową obsługę.
Jednym z argumentów utrzymania statusu krajowego jest planowana budowa i eksploatacja elektrowni jądrowej w powiecie wejherowskim (w przypadku wyboru lokalizacji Lubiatowa-Kopalina) lub przy granicy z powiatem wejherowskim (w przypadku wyboru lokalizacji Żarnowiec). Do jej istnienia i podniesienia poziomu bezpieczeństwa w projektowanym największym w Polsce węźle energetycznym niezbędna jest droga krajowa nr 6 z obecnym przebiegiem, obsługującym czwarty pod względem liczby mieszkańców w Polsce powiat ziemski.
Ponadto pas nadmorski jako ważny ośrodek turystyczny w kraju. W Wejherowie zrealizowano w zakresie drogowym węzeł przesiadkowy rangi metropolitalnej, bezpośrednio oparty o węzeł drogowy na drodze krajowej S6 i bezkolizyjny przejazd drogowy pod linią kolejową nr 202, uwzględniający plany rozbudowy linii 202. Gdy DK „6” straci swój status to również funkcje wielu miasta zostaną pomniejszone np. poprzez zmniejszenie rozwoju usług publicznych.
Ciekawostka:
Długość DK „6” wynosi 351 km. Trasa przebiega tylko przez dwa województwa – zachodniopomorskie oraz pomorskie.
Napisz komentarz
Komentarze