piątek, 7 listopada 2025 03:59
POLECAMY:
  • Sprawdź, kiedy możesz wystąpić do sądu o uchylenie mandatu
Reklama

"Bóg daje życie – smog je odbiera". Kampania o zanieczyszczeniu powietrza w polskich parafiach

Polski Alarm Smogowy wraz ze Światowym Ruchem Katolików na rzecz Środowiska przy wsparciu Gościa Niedzielnego rozpoczyna kampanię „Bóg daje życie – smog je odbiera”. Jest ona częścią programu ŚRKŚ pn. „Zielone parafie”. Informacje o uchwałach antysmogowych, o konieczności wymiany starych urządzeń grzewczych na węgiel i drewno oraz możliwych do pozyskania na ten cel dotacjach, trafią do 8 tysięcy parafii w całej Polsce.
"Bóg daje życie – smog je odbiera". Kampania o zanieczyszczeniu powietrza w polskich parafiach

Zanieczyszczenie powietrza jest poważnym problemem zdrowotnym. Każdego roku w Polsce smog przyczynia się do przedwczesnej śmierci blisko 50 tysięcy osób. Podczas pandemii zanieczyszczenie powietrza wzmaga niebezpieczeństwo - przyczynia się również do dodatkowych zgonów z powodu COVID-19. Badania wskazują, że smog powiększa liczbę ofiar tej choroby aż o 28%.

Jak wynika z badań Polskiego Instytutu Ekonomicznego świadomość na temat problemu zanieczyszczenia powietrza i przepisów nałożonych na samorządy i mieszkańców jest ciągle bardzo niska. Ciągle widzimy potrzebę prowadzenia kampanii informacyjnych, dzięki którym mieszkańcy dowiedzą się np. jak skorzystać z rządowego Programu Czyste Powietrze, wymienić stary kocioł i zacząć żyć bardziej komfortowo – powiedział Piotr Siergiej rzecznik Polskiego Alarmu Smogowego.

Wiele osób nie wie, że pozbywając się z domu starego kotła, pozbywa się problemu, a zyskuje wolny czas, komfort, zdrowie i pieniądze. Finał akcji odbędzie się w niedzielę 21 marca. Do ośmiu tysięcy parafii w całej Polsce, wraz ze specjalnym numerem Gościa Niedzielnego, trafią materiały informujące o problemie zanieczyszczenia powietrza i sposobach jego rozwiązania – między innymi możliwości uzyskania dotacji na wymianę kotła. Kampania jest częścią programu Światowego Ruchu Katolików na rzecz Środowiska pn. „Zielone parafie” objętego patronatem Konferencji Episkopatu Polski. Celem programu “Zielone parafie” jest włączenie wiernych we wdrażanie praktycznych zmian w funkcjonowaniu parafii, dzięki którym będą one bardziej ekologiczne. Założenia programu opierają się na ekologii integralnej w duchu encykliki Laudato si’ papieża Franciszka, skierowanej do “wszystkich ludzi dobrej woli”. Aby aktywnie włączyć się w kampanię i pomóc między innymi w dystrybucji materiałów należy wypełnić formularz kontaktowy na stronie: zieloneparafie.pl/formularz-rejestracyjny/.

 

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Komentarze
Autor komentarza: Nordowy KaszubTreść komentarza: Interesująca wystawa. Ładne miejsce. Ciekawa relacja. Jedna tylko drobna nieścisłość: JPP urodził się w Czarnkowie. Ale w Wejherowie mieszka "od zawsze", więc nie ma sensu poprawiać. Zachęcam do zwiedzania wszystkich wystaw w WCKData dodania komentarza: 21.09.2025, 06:42Źródło komentarza: Komiksowo i Jubileuszowo – popkultura w czerni i bielAutor komentarza: BożenaTreść komentarza: Dzień dobry, czy obowiązują zapisy, jakieś wpisowe? nic na ten temat nie doczytałam.Data dodania komentarza: 16.05.2025, 08:41Źródło komentarza: Bieg i marsz dla dobra – charytatywna akcja w Bolszewie!Autor komentarza: AndreTreść komentarza: Teodora Bolduana ujęto w obławie 14 wrześniaData dodania komentarza: 12.05.2025, 20:28Źródło komentarza: Obelisk Teodora Bolduana. W 82 rocznicę śmierciAutor komentarza: fanTreść komentarza: fajneData dodania komentarza: 28.01.2025, 20:10Źródło komentarza: Artystyczny relaksAutor komentarza: AdamTreść komentarza: Brzmi ciekawie, chętnie przeczytamData dodania komentarza: 17.11.2024, 12:55Źródło komentarza: Cymelium: baśnie z innej perspektywy – recenzja trzeciego tomu seriiAutor komentarza: szubazdolkaTreść komentarza: Elegancka recenzja. Podobnie jak książka, którą już miałem okazję przedpremierowo poznać. Ciekawa przygoda :)Data dodania komentarza: 17.11.2024, 12:54Źródło komentarza: Cymelium: baśnie z innej perspektywy – recenzja trzeciego tomu serii
Reklama