Wiodącym podmiotem, który dąży do pojawienia się zeroemisyjnych autobusów jest MZK Wejherowo. Trwają rozmowy wejherowskiego zarządu MZK, Metropolitalnego Związku Zatoki Gdańskiej, komunikacji miejskiej w Gdyni oraz przedstawicieli firmy Mercedes- Benz (producenta autobusów z silnikiem elektrycznym oraz ekspanderem wodorowym). Wcześniej wykonano badania czy autobusy elektryczno - wodorowe spełniają rolę. Chodzi nie tylko o to, żeby posiadały najwyższe wymogi ekologiczne, ale ich funkcjonowanie nie wnikało zbyt mocno w istniejącą infrastrukturę.
Autobusy, które być może pojawią się na drogach nie tylko powiatu wejherowskiego, ale również na terenie 14 gmin tworzących Związek Metropolitalny ZG będą zasilane silnikiem elektrycznym oraz ekspanderem wodorowym. Jest to najbardziej optymalne rozwiązanie biorąc pod uwagę trasy jakie poszczególne linie codziennie pokonują.
Napisz komentarz
Komentarze