niedziela, 4 maja 2025 22:49
Reklama

Debata o hejcie i stalkingu wśród młodzieży

Hejt i stalking niestety stały się powszechnymi zjawiskami, szczególnie w dobie rozwoju mediów społecznościowych. Młodzież korzystająca z platform internetowych nierzadko zapomina o konsekwencjach swoich słów i działań.
Kliknij aby odtworzyć

Zjawisko hejtu, czyli agresywnych i obraźliwych komentarzy, oraz stalking, czyli uporczywe prześladowanie i ściganie ofiary, mogą doprowadzić do poważnych problemów emocjonalnych u młodych ludzi.

Cyfrowa przemoc w szkołach

W dobie internetu, gdy relacje międzyludzkie często przenoszą się do świata online, młodzież jest szczególnie narażona na agresję słowną i psychologiczną. Hejt w internecie jest łatwiejszy do wyrażenia, ponieważ to pozorna anonimowość, jaką oferują platformy społecznościowe, sprawia, że osoby, które normalnie nie odważyłyby się na takie zachowanie w rzeczywistości, stają się agresywne. 

Stalking z kolei przybiera formę nieustannego śledzenia, wysyłania wiadomości, a nawet publikowania nieprzyjemnych treści na temat drugiej osoby. To wszystko sprawia, że cyfrowe przestrzenie stają się miejscem, w którym młodzież nie do końca może czuć się bezpieczna.

Jak chronić młodzież przed przemocą online?

Aby skutecznie walczyć z hejtem i stalkingiem wśród młodzieży szkolnej, niezbędna jest edukacja oraz wsparcie ze strony szkoły, rodziny i specjalistów oraz policji. W związku z tym wejherowska policja spotkała się z uczniami Powiatowego Zespołu Szkół nr 1 w Wejherowie. I Liceum Ogólnokształcącego im. Króla Jana III Sobieskiego.

Istotne jest, by uczniowie byli świadomi skutków swoich działań w sieci oraz nauczyli się reagować na cyberprzemoc. W szkołach powinny odbywać się warsztaty i spotkania z psychologami, które pomogą młodzieży rozpoznać sygnały niebezpiecznych zachowań. Warto także, aby rodzice uczestniczyli w życiu internetowym swoich dzieci i uczyli je, jak bezpiecznie korzystać z mediów społecznościowych i po czym rozpoznać granicę między zwykłą zabawą a przemocą.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama